ליצמן בועידת 'קול חי': "אם לפיד בקואליציה – אנחנו נלך לאופוזיציה"

    אסתי פלד No Comments on ליצמן בועידת 'קול חי': "אם לפיד בקואליציה – אנחנו נלך לאופוזיציה"

    בועידת 'קול חי' המתקיימת בירושלים, הפאנל בהנחיית אבי מימרן שנערך כעת, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ערך ריאיון נרחב והתייחס למספר נושאים הבוערים על סדר היום | למה החליטו ללכת להסכם מול אלי ישי למרות התנגדות ש"ס? | מה עשתה יעל גרמן עם הכסף לטיפולי השיניים? | על אילו סעיפים יתעקשו במו"מ העתידי מול נתניהו? | והאם מתחרט על מקרה ניקוי החליפה עם לפיד? | צפו

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בועידת רדיו 'קול חי' המתקיימת בירושלים, נערך פאנל בהנחיית מגיש 'המהדורה המרכזית' אבי מימרן, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) השתתף כעת בפאנל והתייחס לההסכם ההיסטורי מול חצרו של הגר"מ מאזוז. הקואליציה הבאה ועל מה לא יוותרו במשא ומתן הקולאיציוני מול נתניהו.

    ליצמן לא נראה מוטרד מאפשרות כי נתניהו יריכיב ממשלה יחד עם גנץ: "לא הייתי כל כך אופטימי שהיה 7 ולא שהיה לנו 6. הסקרים לא יודעים בדיוק מה קורה אצלנו. אצלנו הרבה אומרים מרצ בכלל. לא רואה שום ספק בבחירתו של נתניהו וברור שהחרדים ימליצו אך ורק על נתניהו, ולא סיפורים שגנץ הוא פריילעך. לי נאמר שגנץ אמר ללפיד איך אני ירוץ איתך שליצמן שם עליך ווטו?".

    קואליציה יחד עם נתניהו: ליצמן משיב בביטחון כי נתניהו לא יילך עם לפיד, "אין לנו שום הבטחה שנהיה בקואליציה. לא רואה אבל מצב אפשרי שנתניהו יילך עם לפיד. אני לא בטוח שגנץ בא עם רשימה שלימה. יכול להיות שחלקים משם לא יישארו. יש ימין חזק, הבעייה שלי זה עם חלק מהימין כמו פייגלין שאני לא יודע אם הוא איתנו. יש שם אחד שנגד ברית מילה ואחד שזרקו אותו מש"ס".

    פסקת ההתגברות חלק מהמשא ומתן הקואליציוני: ליצמן חושף על מה יתעקשו במו"מ העתידי: "אגודת ישראל יש לה החלטה של מועצת גדולי התורה בעניין הגיוס. ברור שאנחנו נצטרך לדון על זה להגיע לסיכום. השאלה מי יהיו החברים? גם אלה שהתנגדו על פסקת ההתגברות כמו כחלון, הוא מודה שהוא טעה. הדיון הראשון יהיה על פסקת ההתגברות".

    משרד הבריאות: מול הקמפיין כנגד משרד הבריאות משיב ליצמן בנחרצות למבקרים, "אני יכול לומר הכי פשוט, לא יש הסכם עם האוצר ל-100 מיטות לחמש שנים. בינתיים פתחתי בית חולים באשדוד, זאת אומרת שיש הרבה יותר מיטות כבר היום בבית החולים. שהיה את השפעת לא היה רעש גדול בבתי החולים. עכשיו בחירות ולכן פתאום מעלים את נושא בתי החולים. כל החכמים שמדברים עך הבריאות לא דיברו על זה במשא ומתן ורק יהדות התורה הכניסה במשא ומתן".

    עוד הוסיף ליצמן: "שאני עזבתי את הקדציה הקודמת עשיתי טיפולי שיניים עד גיל 10 חינם. אני השארתי 88 מיליון ש"ח בקופה, הפסדנו ונכנסה גרמן והיא מייד החזירה את הכסף לאוצר וזה בגלל שזה טיפולי שיניים לחרדים מה חילונים לא צריכם טיפול שיניים?".

    משבר הדיור: סגן השר ליצמן מודה שלא עשו די מספיק בשביל הדיור, "אני מודה באשמה שהיינו צריכים לעבוד יותר בנושא הדיור. אבל אנחנו בהחלט נתמסר בנושאי הדיור. אין פתרונות, רצו שהחרדים ילכו לכסיף שזה אחרי באר שבע ליד ערד. אני היה לי פתרון שהממשלה תאשר מענקים לדירות יד שנייה. רואים לפי החשמל והמים ואם היא ריקה תקבל 60 אלף ש"ח מענק. דירה יד שנייה עולה שליש מדירה חדשה".

    עוד הוסיף ליצמן: "בהחלט יהיה פתרון ונשלב ידיים עם דגל וש"ס נעשה הכל שהציבור החרדי יקבל מענה הולם. שאנשים יראו שיש תקווה לעתיד".

    אלי ישי וההתערבות מול ש"ס: ליצמן מסביר מדוע הלכו להסכם מול ישי למרות התנגדות ש"ס, "אני האחרון שאטיל אשמה על אחרים. היה לי דיונים עם דרעי והוא לא הסכים על הכל. לא היה סיכום בינינו. אבל דבר אחד אני חייב לומר, אין מצב שאנחנו נאבד שלטון שמאל בגלל שמישהו לא עבר את אחוז החסימה. דבר ראשון היה צריך לא אנחנו אלה אחרים להכניס את אלי ישי. אם דרעי היה מצרף אותו אנחנו היינו שמחים".

    עוד הוסיף ליצמן: "אני ראיתי שהוא היה יכול ללכת למישהו אחר אם לא אלינו ובכדי לא לאבד את הימין והשלטון, החלטנו לצרף אותו".

    יהדות התורה תהפוך למפלגת ימין בגלל אלי ישי? "לנו יש את מועצת גדולי התורה", עונה ליצמן ולא מתייחס להסכם כזה אם היה מול ישי.

    משרד החינוך: עוד סעיף שיכנס במו"מ העתידי אומר ליצמן, "אני קטונתי מלהתייחס לדברים שיש לי עם סגן שר החינוך שבטיפולו. זה בהחלט נושא שיהיה בנושא הקואלציוני הבא, לטובת מנהלי המוסדות שלנו".

    יאיר לפיד: האיבה בין יאיר לפיד לליצמן היא ידועה לכל וליצמן כלל לא מתחרט עליה, ליצמן אומר בנחרצות על מקרה ניקוי החליפה, "אני הייתי מנקה את החליפה לאחר שלפיד נגע בי עוד הפעם. היום גם דרעי וגפני הצטרפו אליי. אני הלכתי בדעה שאני יודע דבר אחד שמי שהשפיל אותי וביזה אותי וגנב לי את כל הכסף, מי שבדק כל סעיף תקציבי איפה לדפוק את החרדים, אני צריך להיות חבר שלו?".

    עוד הוסיף ליצמן: "אם יאיר לפיד יהיה בקואליציה חד משמעית אני אומר נלך לאופוזיציה".

    פייגלין: בימין יש לנו הפתעות אומר ליצמן, "אני לא רגוע בתוצאות הבחירות, אני לא רגוע בתוך הימין מה זה פייגלין. לכן מה שצריך לעשות להגיע למצב שראש הממשלה בנימין נתניהו שימשיך עם הימין ללא צורך במפלגות האלה. מצע זה כמו מרור שטויו מה פייגלין כתב השאלה מה יעשה".

    כינוס האדמורי"ם – מול השאננות הציבורית: ליצמן לא מקבל את ההנחה כי הציבור החרדי אדיש, "הציבור מאוד חם, לצערינו השתרש כל מיני אנשים שלא אכפת להם שלא הולכים לבחירות. פעם כולם היו הולכים, היום יש אנשים בגלל רבנים כאלה ואחרים לא רצו ללכת ולהצביע. רצינו לאחד את כולם והחלטנו להתמסר ולהביא את כל הקולות של כל החסידויות, היה כנס של כל האדמורי"ם ואני מקווה שתהיה תוצאה טובה".



    0 תגובות